김금영
Gumyoung Kim
Seowon University / Republic of Korea
The Ulleungdo Project is a project to create a virtual world of the Ulleungdo Nari Basin using Unity, a game engine. We first created the terrain with Unity's Terrain funtion, and then constructed the entire background using natural objects such as trees and grasses from Megascans. Insects, scarecrows, and Ulleungdo Neowajip was modeled in Maya, a 3D graphics program, and shaders were composed using Unity's URP render pipeline.
울릉도 프로젝트는 게임엔진인 유니티를 이용해 울릉도 나리분지를 가상세계로 만들어 본 프로젝트이다. 유니티의 Terrain으로 지대를 먼저 만들고, 메가스캔 등에서 필요한 나무와 풀 등의 자연물을 활용해 전체 배경을 구성했다. 곤충과 허수아비, 울릉도 너와집 등은 3D그래픽프로그램 마야에서 기본적인 모델링을 하고 유니티의 URP 렌더 파이프라인으로 쉐이더를 구성해 완성했다.